Onze School
Missie en Visie
ISNO Yunus Emre biedt basisonderwijs op Islamitische grondslag.
Wij gaan daarbij uit van een Islam die wordt gevoed vanuit de ratio.
De Koran en de Soennah vormen de basis van onze identiteit en ons onderwijs. Met ons onderwijs streven we een vergroting na van de emancipatie van de moslimburger in de Nederlandse samenleving en van het moslim zelfbewustzijn.
De Islamitische, levensbeschouwelijke grondslag onderscheidt ons van anderen en vormt de identiteit van de school. Een belangrijk uitgangspunt daarvan is het ontwikkelen van een Islamitisch zelfbesef bij kinderen in relatie tot het curriculum van de school. Hierbij willen wij een aantal belangrijke waarden en normen aan onze leerlingen meegeven om later hun eigen keuzes te kunnen maken: eerlijkheid en oprechtheid, verdraagzaamheid, onzelfzuchtigheid, geduld en doorzettingsvermogen, goedgeefsheid, respect, ijver, rechtvaardigheid, soberheid, bescheidenheid en integriteit.
Omdat de identiteitsontwikkeling van Islamitische kinderen in Nederland vanuit zo’n breed kader plaatsvindt, willen wij de kinderen een brede oriëntatie op de wereld en een sterke begeleiding bij de eigen identiteitsontwikkeling meegeven met respect voor en acceptatie van anderen. Met andere woorden, wij willen de kinderen begeleiden in hun ontwikkeling tot wereldburger.
Dit willen wij bereiken door:
- Onze scholen in te bedden in de Nederlandse samenleving
- Onderwijs van een zo hoog mogelijk niveau aanbieden en daarbij een verantwoorde identiteit uit te dragen
- Goed gekwalificeerd personeel met een verscheidenheid aan culturen aan te stellen
- Een organisatiestructuur en klimaat neer te zetten die past bij een moderne dynamische en transparante organisatie, waarbij iedereen zijn/haar eigen bijdrage levert aan ontwikkeling van kwaliteit.
De kinderen groeien op in een multireligieuze, multiculturele en multi-etnische omgeving. Vanuit het besef van de eigenwaarde en identiteit, zal kennis en waardering voor mensen met een ander geloof worden gestimuleerd. Zo worden de leerlingen waardevolle partners in onze Nederlandse samenleving. De school sluit zich niet op in het eigen isolement, maar opent nadrukkelijk de deuren naar de samenleving. Wij vormen samen met onze omgeving de basis voor het wereldburgerschap.
ISNO Yunus Emre biedt basisonderwijs op Islamitische grondslag. Wij gaan daarbij uit van een tolerante Islam, die wordt gevoed vanuit de ratio. De koran en de Soennah vormen de basis van onze identiteit en ons onderwijs. Met ons onderwijs streven we een vergroting na van de emancipatie van de moslimburger in de Nederlandse samenleving en van het moslim zelfbewustzijn.
Identiteit
Beleid & Protocollen
Gezonde Schoolbeleid
Sinds schooljaar 2018-2019 werken wij met de Gezonde School-aanpak. Een Gezonde School stimuleert planmatig en structureel de gezondheid en veiligheid van onze leerlingen op school en besteedt aandacht aan de vier pijlers van Gezonde School. Dit betekent: lesaanbod verzorgen, aanpassingen in de omgeving doorvoeren, gezondheidsproblemen signaleren en afspraken over gezondheid vastleggen in beleid.
Hieronder kunt u het Gezonde Schoolbeleid lezen:
SOP
Iedere school heeft een schoolondersteuningsprofiel (SOP). In het SOP hebben we als school beschreven hoe de ondersteuning aan leerlingen binnen de school is georganiseerd. Deze ondersteuning bestaat uit twee delen: de basisondersteuning van de school en de extra ondersteuning die een school biedt voor leerlingen die meer nodig hebben. De extra ondersteuning wordt geboden in samenwerking met het samenwerkingsverband. Onze school is onderdeel van het samenwerkingsverband Passend Primair Onderwijs Haaglanden (SPPOH). SPPOH ondersteunt scholen bij het vormgeven van passend onderwijs in Haaglanden. Wilt u meer informatie over passend onderwijs op onze school of in de regio, lees dan ons SOP of bezoek de website van SPPOH www.sppoh.nl.
Hieronder kunt u het Schoolondersteuningsprofiel lezen:
MR
Wat is een MR?
Iedere school heeft een medezeggenschapsraad (MR). De MR praat mee over allerlei onderwerpen die met onze school en het onderwijs te maken hebben. Samen verbeteren we de kwaliteit van het onderwijs, de voorzieningen in het gebouw en de arbeidsomstandigheden van personeelsleden. De MR is daarmee dus iets anders dan de ouderraad, die het team ondersteuning biedt bij het organiseren van allerhande activiteiten op de school. De leden van de MR worden voor een periode van drie jaar gekozen.
Welke bevoegdheden heeft een MR?
De MR heeft een belangrijke rol binnen de organisatie. Bij veel beslissingen, die het bestuur of de directie nemen, zijn ze verplicht eerst de ouders en het personeel te raadplegen. Dat gebeurt via de MR, zo is geregeld in de Wet Medezeggenschap op Scholen (WMS).
Er zijn verschillende soorten beslissingen:
- die waarover de MR eerst advies moet geven; adviesrecht
- die waarvoor instemming van de MR vereist is; instemmingsrecht
- die waarover de schoolleiding alleen de MR hoeft te informeren.
Voorbeelden van onderwerpen die in de MR besproken kunnen worden zijn:
- de verkeersveiligheid rond de school;
- de naschoolse activiteiten;
- de tussenschoolse opvang;
- omgaan met pestgedrag (het pestprotocol);
- de hoogte en besteding van de vrijwillige ouderbijdrage;
- vaststelling van de onderwijstijd:
- vaststelling van de schoolgids;
- vaststellen van het schoolplan.
MR Yunus Emre Beresteinlaan
Alle locaties van Yunus Emre beschikken over een MR. De MR bestaat uit twee ouders en twee personeelsleden. Zitting in de MR gebeurt middels verkiezingen en is een vrijwilligersfunctie.
De MR leden van de locatie Beresteinlaan zijn:
– | Ouahiba Loukili | Personeelslid |
– | Radia Bakkali | Ouder |
Wat kan de MR nog meer voor ouders betekenen?
Over algemene zaken binnen de school die ouders en personeelsleden treffen is het altijd mogelijk contact op te nemen met een lid van de MR. De MR heeft vervolgens de taak om zorg te dragen voor een goede terugkoppeling. U kunt de MR niet benaderen voor individuele kwesties. Uiteraard blijven de MR leden wel graag op de hoogte van hetgeen er onder de ouders en personeelsleden leeft.
U kunt de MR benaderen op mrberestein@gmail.com
Vergaderingen
De MR vergadert 6x per jaar. De data van de vergaderingen zullen te zijner tijd op de site te vinden zijn. Het is mogelijk voor ouders en personeelsleden om aanwezig te zijn bij de vergaderingen, mits er geen privacy gevoelige informatie wordt besproken. Wij vragen u hierom het vooraf aan te geven als u aanwezig wilt zijn bij onze vergaderingen. De notulen van de vergaderingen zullen terug te vinden zijn op deze site.
GMR
Naast de MR bestaat ook de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR). De GMR praat met het College van Bestuur (CvB) mee over bovenschoolse zaken. Het gaat dus om onderwerpen die van belang zijn voor alle locaties. De GMR bestaat uit leden van de verschillende MR’en. De MR leden kiezen de leden die in de GMR zitting nemen. Voor de locatie Beresteinlaan zitten Kamal el Morabit en Leyla Benali in de GMR.
Overstap PO-VO
Overstap PO-VO 2024-2025
Klachtenprocedure
ISNO Yunus Emre zal zich te allen tijde inzetten voor goed kwalitatief onderwijs in een veilige leeromgeving. Indien er ondanks dit toch problemen ontstaan, verwijzen wij in eerste instantie naar de betreffende school. Elke klacht wordt serieus genomen. Het oplossen van een klacht en het treffen van maatregelen moeten tot een gewenst resultaat leiden, waardoor herhaling van de klacht wordt voorkomen en de kwaliteit van de school wordt verbeterd.
Procedure
Hieronder staat het stappenplan van de te volgen procedure kort uitgelegd:
- U treedt in overleg met het betreffende personeelslid en probeert te komen tot een oplossing van het probleem. Indien de aard van het probleem zich daartegen verzet, kunt u contact opnemen met de contactpersoon of de externe vertrouwenspersoon;
- Bij onvoldoende resultaat met het betreffende personeelslid volgt overleg met de directeur van de school. De klacht wordt schriftelijk vastgelegd in een daarvoor bestemd klachtenformulier. Een kopie van dat formulier wordt aangeboden aan de indiener, de aangeklaagde en aan de directie van de school;
- Komt u samen met de directeur niet tot een oplossing, dan kunt u zich wenden tot de contactpersoon op de betreffende locatie. Deze kan u eventueel doorverwijzen naar de externe vertrouwenspersoon.
- Indien u hierna besluit het proces voort te zetten, dan kunt u zich wenden tot het College van Bestuur van ISNO Yunus Emre. College van Bestuur, Mandelaplein 2, 2572 HT Den Haag, cvb@bsyunusemre.nl
- Leidt ook dit overleg niet tot een bevredigende oplossing, dan kunt u een formele klacht indienen bij de externe klachtencommissie. ISNO Yunus Emre is aangesloten bij de klachtencommissie vallend onder de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC) (onderwijsgeschillen.nl) in Utrecht. In de brochure hieronder wordt uitgelegd hoe u de klacht kunt indienen.
Link: Klachtenreglement ISNO Yunus Emre
Link: Brochure LKC
Link: Klachtenformulier ISNO Yunus Emre
Interne contactpersonen:
- Kamal el Morabit | E: kmorabit@bsyunusemre.nl
Het team
We hebben op school gedreven, bevoegde leerkrachten die er alles aan doen om de kinderen zo goed mogelijk te helpen. We vormen samen een hecht team en vinden het belangrijk dat we plezier hebben in ons werk. We zijn professionals en blijven onszelf ontwikkelen om zodoende ons werk nog beter te kunnen doen.
Groep 1A | Nazan | Nazan | Duygu | Duygu | Duygu |
Groep 1B | Hakima | Hakima | Ahlam | Ahlam | Ahlam |
Groep 2A | Samira T. | Karima | Karima | Karima | Karima |
Groep 2B | Mariska | Mariska | Mariska | Mariska | Mariska |
Groep 3A | Yamna | Yamna | Yamna | Latifa | Latifa |
Groep 3B | Rathna | Rathna | Rathna | Rathna | Rathna |
Groep 4A | Ibtissam | Ibtissam | Ibtissam | Imane C. | Imane C. |
Groep 4B | Evelyn | Evelyn | Houria | Melissa | Houria |
Groep 5A | Imane el A. | Imane el A. | Imane el A. | Samira R. | Samira R. |
Groep 5B | Firdaouss | Firdaouss | Firdaouss | Meryem | Meryem |
Groep 6A | Samira A. | Samira A. | Jawad | Jawad | Jawad |
Groep 6B | Sakina | Sakina | Sakina | Sakina | Sakina |
Groep 7A | Berfin | Fatima | Fatima | Berfin | Berfin |
Groep 7B | Muzeyyen | Oumaima | Muzeyyen | Muzeyyen | Muzeyyen |
Groep 8A | Maysa | Maysa | Oumaima | Maysa | Maysa |
Groep 8B | Najat | Najat | Najat | Hind | Hind |
Overig personeel
Directeur | Kamal el Morabit |
Administratie | Abdallah Belouaer |
IB-taken | Voorschool, groepen 1&2 > Ouahiba Loukili |
Groepen 3&4 > Kimberley Nannes | |
Groepen 5&6 > Joline Vervoorn | |
Groepen 7&8 > Sara Chouha | |
Interne Systeem Begeleider | Zakia Arabi |
Godsdienst | Yusuf Cicek |
Vakleerkrachten (gym) | Armin Causewic |
Vakleerkrachten (techniek): | Necla Aslantas |
RT | Externe partner |
Onderwijsassistenten | Hayat Boukhizzou ,Zehra Aydemir, Souhaila Saidi, Sanne Mizee, Salwa Meziane & Samira Bouhbasse |
Conciërge: | Husniya Visser, Mekhlef Obeid & Halim Loukili |
Uw kind aanmelden?
Of wilt u eerst nader kennismaken?
Wat fijn dat u belangstelling heeft voor ISNO Yunus Emre. Het kiezen van een school voor uw kind is belangrijk. U hebt ongetwijfeld vragen. We willen u graag te woord staan en u een rondleiding geven door de school.
Op onze contactpagina kunt u uw vragen vast stellen en uw gegevens invullen. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om een afspraak te maken.